Snart... Snarlig

Brukeropplevelse og design i Nivero

Snarlig illustration.jpg

I Nivero står vi hardt på verdiene våre. Vi tror at vi (faktisk) kan bidra til å gjøre verden bedre. Dette er grunnen til at vi har en hybrid forretningsmodell. Med vår kompetanse og våre verdier bidrar vi og påvirker kunder og parntere på en positiv måte. Samtidig jobber vi med egne prosjekt og ideer som vi mener er viktige.

Vi tror det bare er positivt å dele våre oppskrifter, være åpne og ikke minst ærlige. På den måten kan vi sammen få til mer.

Så, nå litt om Snarlig og hvordan vi har kommet dit vi er nå.

Vi er veldig opptatt av å tilby en ypperlig brukeropplevelse. Å bruke våre tjenester og produkter skal ikke bare være greit, det skal være kjekt!

Nivero holder til i Molde, en fin by som strekker seg langs Moldefjorden. Mange av oss har barn og kjenner på timene hver dag som går til transport. Dette er distrikt, det finnes ikke flust med offentlig transport og barna er med på all mulig aktivitet fra fotball til dans. Vi spør oss selv stadig; hvordan kan vi gjøre dette mer bærekraftig? Det var slik vi kom vi på Snarlig, en tjeneste og app for å tilby barn en trygg reise til og fra fritidsaktiviteter.

Som sagt, flere av oss kjenner på tidsklemma i hverdagen. Men det er ikke bare bare å sende våre mest dyrebare med hvem som helst for at vi skal få litt ekstra tid. Nei dette må gjøres riktig. Derfor er det mange spørsmål vi må svare på.

  • Hvordan kan vi tilby turer til og fra aktiviteter? Er dette noe folk faktisk finner verdi i?

  • Hvordan kan vi gjøre det trygt?

  • Hvordan kan vi skape en pålitelig tjeneste?

  • Hvordan kan vi bygge tillit?

  • Hvordan kan vi gjøre det artig?

Mange spørsmål, en vei videre herifra for oss:

  1. Brukerundersøkelser! Vi går all-inn med intervjuer og snakker med foreldre og barn. Vi finner ut at det er faktisk er noe i det, flere kunne tenke seg at en slik tjeneste fantes. Hurray! Vi kjører på videre. Hva er neste steg da? Lett!

  2. Workshop og generere ideer på hvordan det kan bli. Vi koser oss med å fantasere på hvordan ting kan være, kommer på en del alternativer og velger det mest lovendes derifra. Topp! Og hva nå?

  3. Figma! Vi stresstester ideene våre ved å designe brukerreiser og flyt (Litt fagspråk her. Dette betyr å tenke på en rekkefølge av hendelser)

  4. Vi begynner å snakke med potensielle partnere, tenker på forretningsmodeller og hvordan vi kan sette opp en pilot.

  5. Testing! Det er alltid testing hos oss. Vi vil være stolte over produktene våre. For å sikre kvalitetet er det essensielt at vi tester alt vi kommer på for så å iterere på det. Den beste løsning er der og venter på oss.

Noen ganger er det viktig med det lille ekstra . I Snarlig har vi bestemt oss for at det skal være artig, ikke bare nyttig. Vi vil ikke at foreldre og barn bare bruker tjenesten, vi vil at de skal ha det litt morro!

Stay tuned!

Mer informasjon om Snarlig vil komme etterhvert. Vi har mange gode ideer og en sterk vilje til å gjøre noe med de.


Forrige
Forrige

Stikk UT! Sammen

Neste
Neste

AirSlides